حدیث روز
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله: کسی‌که قائم از فرزندان مرا انکار کند، پس همانا مرا انکار کرده است - مصدر کتاب منتخب الاثر تألیف آیت الله العظمی صافی قدس سره

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
مهم ترین کتاب های اعتقادی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کتاب های اعتقادی که بزرگان تألیف کرده‌ اند، بسیار است و از لحاظ اختصار و تفصیل و ملاحظات دیگر با هم تفاوت دارند. اجمالاً از قدمای علما در زمینه اعتقادات کتاب‌ هاى مورد اعتمادى در دست داریم که یا مستقلاً در زمینه اهم امور اعتقادى و یا در رشته خاص تألیف شده و یا در مقدمه تألیفات خود مسائل اعتقادى را ‌به‌طور مشروح یا مختصر مطرح فرموده‌ اند.
پ
پ

س. در زمینه مسائل اعتقادى ‌‌مهم‌ترین کتاب‌هایى که شما تأیید مى‌فرمایید چه کتاب‌هایى هستند؟

ج. کتاب های اعتقادی که بزرگان تألیف کرده‌ اند، بسیار است و از لحاظ اختصار و تفصیل و ملاحظات دیگر با هم تفاوت دارند. اجمالاً از قدمای علما در زمینه اعتقادات کتاب‌ هاى مورد اعتمادى در دست داریم که یا مستقلاً در زمینه اهم امور اعتقادى و یا در رشته خاص تألیف شده و یا در مقدمه تألیفات خود مسائل اعتقادى را ‌به‌طور مشروح یا مختصر مطرح فرموده‌ اند. بعد از آن بزرگواران نیز تا این زمان، تألیف در عقاید ادامه داشته و هر کدام از بزرگان، به نوبه خود به زبان عربى یا غیرعربى تألیفات مفیدى داشته‌ اند.

از جمله مشهورترین کتاب های اعتقادی مى‌توان تجرید الاعتقاد خواجه نصیر طوسى و شرح علامه حلى بر آن کشف المراد و سایر کتاب‌هاى علامه را که همه مفید و سودمندند، نام برد. کتاب‌هاى علامه مجلسى; نیز معتبر است. کتاب‌هاى فارسى در اعتقادات بسیار است؛ مانند کفایه الموحدین و کتاب‌هاى «فخرالاسلام» مثل: انیس الاعلام و کتاب‌هاى بسیار دیگر که به عنوان ردّ بر یهود و نصارى و صوفیه و فِرَق باطله مثل بهایى‌ها نوشته شده است که مى‌توانید از همه آنها استفاده نمایید. والله العالم.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وبسایت منتشر خواهد شد.